Game On utazó kiállítás a Föld körül
Game On utazó kiállítás a Föld körül
A videó játékok történetét, kezdetektől egészen napjainkig, interaktív módon bemutató kiállítás angol eredetű és 10 éve alatt, 18 ország 29 városában járt, valamint minden helyszínen nagy sikert aratott.
A résztvevő országok között szerepel Lisszabon, Tájföld, és New York, de Európa számos országában is megtekinthető volt az évek folyamán, mint például Helsinkiben vagy Brüsszelben. Legelőször a Barbican Center adott otthont ennek a világszámnak mondható kiállításnak, és onnan indult el világhódító útjára. A kiállításra jellemző, hogy a történelem során ez az első olyan rendezvény, mely a játékipar fejlődését és változását bemutatja, és majd nem mind a 150 játékot ki is próbálhatják az érdeklődők, így pillantva be a videó játékok múltjába. A kiállítás egyik különlegessége, hogy bár 2002-ben volt az első bemutatása, azóta igen sok év eltelt, és ez alatt számos fejlesztés történt a videó játékok területén is. Erre a szervezők épp úgy odafigyelnek, mint minden más, apró részletre és folyamatos fejlesztés alatt áll maga a kiállítás is. Ennek köszönhetően minden helyszínen már egy megújult kiállítást tekinthetnek meg a rendezvény résztvevői.
De honnan is indult el a videó játékok iránti érdeklődés?
Egészen az 1950-es évekig lehet visszamenni, amikor is Thomas T. Goldsmith és Estle Ray Mann nevezetű úriemberek, szabadalomként nyújtottak be egy Katódsugárcsöves Szórakoztató Eszköz névre keresztelt játékot. Ez a radartechnológiára épült és egy vektoros kijelzőn figyelve kellett a rakétákat a megjelenő célpontok felé irányítani. Ez után következtek az Nimrod, az OXO, a Tennis for Two és a Spacewar! nevet viselő játékok. A Spacewar! 1961-ben készült a MIT diákjai által, és a kétajtónyi mérettel rendelkező PDP-1 típusú számítógéppel lehetett játszani, és két egymás elleni űrhajó csatáját mutatta. Ez a játék nagyon gyorsan elterjedt kutatói körökön belül és a korai számítógépek szabványos adathordozóján, a lyukszalagon történt a terjesztése.
Ahogy teltek az évek, a számítógépes játékok hihetetlen módon fejlődésnek indultak és egyre többen váltak rabjaikká. Ezt kihasználva a számítógép gyártó cégek, az egyik legnagyobb érv egy otthoni számítógép vásárlásánál az új játékok jelentették már. És ahogy fejlődtek a számítógépek és velük együtt a videó játékok, úgy gyarapította ez az informatika más területeinek az ismereti és tudásbázisát is. Így fejlesztették ki az egyik nagyon híres és sikeres, magyar építészeti tervező szoftvert is.
A Game On segítségével a videó játékok részeseivé válhatunk, megismerhetjük a játékok karaktereinek, zenéjének és képi világának fejlődését. Lehetőségünk nyílik a jövőbe tekinteni és tovább gondolni, hogy mivé is fejlődhetnek még a játékok.